weia-haar-weblog.reismee.nl

Airborne Museum en Dead Man's Corner Museum

Gisteren een relaxdag gehad,lekker van het zonnetje genieten, boeken lezen en een spelletje met Bram gedaan!

Vandaag St.Mere Eglise bezocht, dit is de plaats waar de parachutist John Steele in de kerktoren bleef hangen tijdens D Day in 1944, de Duitsers hebben hem uiteindelijk gevangen genomen.

Ook heb je het Airborne Museum hier staan, dat was erg indrukwekkend. Er gebeurde nogal wat in deze plaats tijdens D Day. Je treft hier nl. ook veel Engelse toeristen.

Bezoeken van het Dead Man's Corner Museum: Op een van de beroemde historische plekken die intact zijn gebleven, waar de mannen van de 101e Airborne voor het eerst tegenover de 'Groene Duivels'kwamen te staan [ de Duitse para's van het 6e Fallschirmjager Regiment]. Hier beleeft men opnieuw de hel van de strijd in Carentan.

Daarna terug naar de camping, het is inmiddels al weer 15.30 uur en tijd voor een bakje koffie!

We staan met de tent tegenover een parkje met alleen maar geiten. we hadden het geluk, de geboorte van een geitje te zien.

Henk en Bram zijn nu aan het zwemmen, morgen weer een dag en ik ben blij Lia dat jullie ook mooi weer hebben!!!!!

Liesbeth

Fijn dat jullie het naar de zin hebben, geniet ervan!!Henk is vandaag vertrokken naar Nijmegen en zal de 4-daagse lopen. Vrijdag ga ik met een vriendin en Matthijs naar de intocht. Het wordt morgen een warme dag en daardoor mogen ze een uur eerder starten.
Leuk via deze weblog jullie weer te volgen.

Groetjes Liesbeth