weia-haar-weblog.reismee.nl

Bandung

Vandaag niet zo vroeg op hoeven staan maar wel vroeg gewekt door de muezzin die oproept tot het rituele gebed en dat om 04.30 uur ,jeetje wat een herrie en de moskee staat naast het hotel dus dat kan niet missen, de muezzin vervult dus in de islam dezelfde de functie als vanouds de kerkklokken bij ons in het christelijk geloof.

Daarna gaan wij om 09.00 uur voor een stadswandeling in Bandung.

Bandung is een stad met een Nederlandse geschiedenis, we zien nog vele gebouwen uit de koloniale tijd

Daarna een prachtig wandeling door de zeer smalle straatjes van de volkswijken in Bandung, waar de mensen het niet bepaald breed hebben maar onze gids heeft juist daar onze flesjes water gekocht want deze mensen kunnen het wel gebruiken. In een van de smalle straatjes was een kleine werkplaats waar een familie wajangpoppen maakt, over een pop maken doen ze drie dagen, de man doet het houtsnijwerk, de vrouw naait de kleding en de zoon gaat ze beschilderen, prachtig

Je moet wel oppassen als je wilt oversteken want dat gaat niet gemakkelijk

Om 13.00 uur gaan we met de bus naar de Wayang Golek fabriek, waar ook hier de bekende Wajangpoppen worden gemaakt, maar hopelijk kan ik daar aan het eind van de middag meer over vertellen

Andries

Jullie gaan weer prachtige dingen zien. Geniet ervan. Mooie foto’s. Nederlanders en Indonesië, een heel verhaal.

Corrie

Wat weer een belevenis! Heel veel plezier daar, heel erg leuk om dit mee te beleven. Groetjes?

Liesbeth

Mooi wat jullie weer hebben meegemaakt en fijn dat we mogen meegenieten.

Arend en Ina

Met de vele Nederlandse opschriften zou je je soms in Nederland wanen. Prachtig om een stukje koloniale geschiedenis te beleven. Mooie foto’s weer. Is het nog drukkend warm?

Geertje

Wat is het allemaal kleurrijk daar. Geniet ervan. Ook al zo'n pop gekocht ;]