weia-haar-weblog.reismee.nl

7e dag Ierland

Deze morgen worden we wakker in het prachtige Breaffy House Resort, een groot statig pand op een landgoed, vlakbij het natuurgebied de 'Conomara', dat we gister bezocht hebben.

Het is nogal een doolhof, omdat er meerdere uitbreidingen zijn vastgeplakt aan het originele pand, maar toch is het erg mooi. Beide (Henk en Weia, en ik) hebben we een balzaal van een hotelkamer, waar het allemaal erg netjes is.

Vanuit dit prachtige kasteel rijden we met de bus een heel stuk door dit erg mooie land, en komen we uiteindelijk aan in het plaatsje Galway, waar we even goed drie uur hebben om de stad te verkennen, waar we ons even opsplitsen, Henk ging richting het openbare museum, en Weia en ik zijn even gaan shoppen. Opnieuw hebben we erg veel mooie Ierse wollen producten gezien, maar toch zijn we niet geslaagd, misschien morgen nog even.

(Leuk weetje over de laatste foto, hier zie je een oude stadsmuur uit de 17e eeuw, waar een gigantisch winkelcentrum omheen gebouwd is, zodat deze historische locatie goed bewaard blijft, maar de ruimte toch gebruikt kan worden)

Na dit leuke plaatsje zijn we weer verder gegaan richting Dublin, onze eindbestemming voor de dag (en ook deze vakantie). Onderweg stoppen we nog even bij het kasteel van Athlone om de afstand wat te verdelen. Hier maken we een groepsfoto met onze groepsleider Anton, en scoren we even een hapje te eten.

Een lange reis later zijn we dan toch eindelijk aangekomen in het enigszins bewolkte Dublin (nagenoeg de eerste wolken die we deze week hebben gezien, we waren al bijna vergeten hoe deze eruit zien). Toch mag dit de pret niet drukken, want we hebben een mooi hotel, en een prima maaltijd gehad.

Nou zijn we klaar om in de rust te gaan, en morgen de stad te verkennen, voordat we ons verplaatsen naar Dublin Airport voor de vlucht terug.

Arend en Ina

Na voor het slapen gaan nog even het verslag van Lisa gelezen te hebben kunnen we concluderen dat jullie een fijne en bijna onbewolkte vakantie genoten hebben.
Mooie foto van de oude stadsmuur.
Misschien lukt het nog iets leuks te scoren tijdens het shoppen.
Een goede reis terug!

Weia

Dankjewel Arend en Ina, morgen nog even Dublin in en dan alweer richting vliegveld, wat ging de vakantie snel maar ontzettend genoten

Liesbeth

Weer een leuk verhaal. Ierland is de moeite waard om naar toe te gaan begrijp ik. Daarnaast fijn dat jullie zulk mooi weer hebben gehad. Goede terugreis.