weia-haar-weblog.reismee.nl

6e dag Ierland

Wederom een zonnige dag, weer rond de 23 à 25 gr. wat wil je nog meer behalve dat Lisa haar lichte huid enigszins roze is verkleurd en daar ook wat last van had, geen van ons had bedacht om zonnenbrandcreme mee te nemen naar Ierland, een leer voor de volgende keer.

Wij zijn vanochtend vroeg op pad gegaan, zaten om 07.00 uur aan het ontbijt en om 08.00 uur in de bus , we hadden een lange rit te gaan naar het Connemara National Park met uitgestrekte veengebieden waar nog steeds turf wordt gestoken maar een prachtig park.

Vervolgens Kylemore Abbey bezocht, ooit gebouwd als een kasteel, later is het overgenomen door de Benedictijnse nonnen uit Ieper [België] die er een klooster van maakten en er een meisjeskostschool van maakten. De oude abdij ligt aan een oever van een meer, ontzettend mooi gelegen.

Terwijl Henk en Lisa nog een wandeling naar boven maken zit ik heerlijk op een bankje in de schaduw

Nog 2 dagen te gaan wat gaat de tijd toch snel vooral met een gezellige groep en een vrolijke reisleider

Ina

Mooie reis hoor die jullie maken, prachtig land zie ik op de foto’s!
En wat boffen jullie geweldig met dat heerlijke weer!!
Ja als het leuk is vliegt helaas de tijd te snel voorbij.
Geniet nog maar flink deze laatste dagen, en daarna goede reis naar ook een heel zonnig Friesland.???

Weia

Klopt helemaal dat we genieten Ina en dat we zo boffen met het weer

Arend en Ina

Weer een prachtige zonovergoten dag! Hebben jullie het turfsteken nog gezien?
Een goede reis terug.

Weia

Jazeker hebben we het turfsteken nog gezien en heel veel turven lagen op het land