weia-haar-weblog.reismee.nl

1e dag Ierland

Vandaag 04.45 uur opgestaan om te ontbijten [05.00 uur] in het hotel , daarna met de shuttleservice naar Schiphol om vervolgens in te checken naar Cork in Ierland, vertrek 09.25 uur ,dat verliep alles zeer voorspoedig, 10.15 uur aangekomen met Air Lingus want in Ierland is het een uur vroeger. En wat treffen we het met het weer, volop zonneschijn en rond de 20gr en dat in Ierland, heerlijk

Welkom geheten door onze reisleider Anton, een leuk mannetje van bijna 79 jaar, het is hem niet aan te zien, een vrolijke opgewekte welbespraakte man, die leuk kan vertellen.

De eerste plaats die we bezochten was: Cobh, dat is de plaats waar vanuit de de Titanic vertrok, helaas.....met slechte afloop

Na een heerlijke lunch en wandeling in het leuke plaatsje Cobh gaan we weer verder naar Cork, na Dublin de 2e grootste plaats in Ierland, heel sfeervol en een prachtige markt bezocht, the English Market.

Vonden we wel heel toepasselijk dat Lisa even voor deze winkel ging staan!!!

Dit was onze eerste dag in Ierland, morgen hopelijk weer zo'n zonnige dag en daar lijkt het wel op

Arend

Wat fijn dat jullie het zo goed treffen met het weer.
Wat een leuk schilderachtig haventje!
Morgen genieten in Cork, een prachtige stad. Ik heb jarenlang gecorrespondeerd met een meisje uit Cork.
Wel even genieten van een heerlijk biertje?

Henk

Arend, dank voor je reactie, Ierland is op het eerste oog een mooi land met veel natuur en cultuur, maar de bevolking spreekt een voor ons Nederlanders onbegrijpelijke taal. Het lijkt alsof ze steeds toverspreuken prevelen. Met
het bier komt het goed.

Ina

Het begin van jullie trip ziet er al veelbelovend uit! Hoop dat het vervolg net zo mooi wordt! Geniet!!

Weia

Komende dagen blijft het goed weer, dus....

Andries

Op reis, eindelijk. Fijn om mee te reizen en Ierland via jullie te ontdekken.
Mooie momentopname met Lisa bij Lisa Love.
Geniet en bestook ons met verhaal en foto