weia-haar-weblog.reismee.nl

Van Ninh Binh naar Mai Chau

Na een goede nacht in een luxe maar kil hotel zijn we vandaag begonnen met een bezoek aan twee tempels van de oude hoofdstad van Vietnam. Het regende zacht waardoor dit evenement letterlijk wat in het water viel. Ik de loop van de dag knapte het weer wat op. We hebben, na het bezoek aan de tempels, een tocht gemaakt met een traditionele sampan. Deze van bamboe gemaakte boot was behoorlijk klein en met twee forse Europeanen aan boord was het zwaar peddelen voor mevrouw. Anderhalf uur duurde de peddeltocht en we hadden moeite om weer uit de boot te komen, zo verstijfd waren we. Kennelijk maken veel mensen dit tochtje, gezien de bijzondere gasten aan boord.

Daarna een lange tocht naar Mai Chau, op de grens met Laos. Onderweg nog even wat gegeten in een wegrestaurant. Onze gids gaf aan dat dit een van de weinige restaurants was waar het voedsel geschikt was voor Europeanen. We hebben gebakken rijst met rund gehad.

Op de foto lijkt het netter dan het was.

Toen aangekomen in de woning in Mai Chau. We zouden overnachten in een traditioneel huis. Hierbij even een foto van de woning waarin we gingen slapen. Het is hier prachtig, maar in het dorp werd een bruiloft gevierd en de zanger was niet helemaal bij stem zo te horen, en met open ramen was het een kakofonie van Vietnamese pop en dierengeluiden. De maaltijd die avond was bijzonder lekker. Gekookt door de vrouw des huizes. Heerlijk klimaat, nu, maar in de zomer is het er heet.

We overnachten in het hoekhuis, op de eerste verdieping. Huis staat op palen.

En nog een shot van de omgeving

Andries

Het mooie is dat de foto's ter ondersteuning van het verhaal werken, maar andersom vertellen de foto's het verhaal.
Prachtig. Wat een bijzondere reis. Een om niet snel te vergeten.
Hier de laatste dagen droog en mooi weer. Dat je het maar even weet.(:
Door gaan.

Gé

Dit word weer een heel mooi reisverslag in de vorm van een fotoboek, Weia.

Weia

Zeker weten, kunnen we nog een keer genieten