Halong Bay

De treinreis van Sa Pa terug naar Hanoi verliep voorspoedig. Om half zes in de ochtend kwamen we weer aan in Hanoi. Het was nog donker en het regende wat. Bij de trein stond Cheung ons al weer op te wachten en bracht ons naar het hotel voor een ontbijt. Ook haalden we daar de tassen weer op de we hadden laten staan, zodat we met weinig bagage naar Sa Pa konden. Achteraf was dat goed geweest, want in de trein was niet veel ruimte voor bagage.

Onderweg naar Halong Bay regende het. Het was een beetje een sombere dag. Aangekomen in Halong Bay werd het niet beter. Nevelig en klam. Maar alles was verder goed geregeld. We kregen een room with a view. Ondanks het slechte weer een prachttrip. De verzorging aan boord was buitengewoon goed. We hadden een two day trip geboekt, en de Vietnamezen zijn de enigen die een two day trip kunnen regelen in exact 22 uur. We gingen om 13.00 uur aan boord, kregen om 14.00 een uitgebreide lunch aangeboden, die duurde tot ruim 15.00 uur. En vanaf 19.00 uur was het alweer eten geblazen. Een zevengangen menu, die tot ongeveer 21.00 uur duurde. Daarna hebben we nog even gevist vanaf de boot en toen was het slapen om, om 07.00 uur, weer aan te treden voor een uitgebreid ontbijtbuffet, waarna om 10.00 uur de brunch startte. Aan tafel geserveerd. Soep, bami, rijst, gefrituurde vis, gestoomde groenten, zoete gefrituurde balletjes en cake toe. Weia had aangegeven geen vis te lusten.Zij kreeg steeds een smakelijk alternatief. Kortom goed geregeld., tot op de minuuten.Oh, ja wat we niet gedaan hebben is met een klein bootje naar een eiland om te zwemmen en Tai Chi om 0.600 uur. Wel spring rolls gemaakt met de kok. In de ochtend begon het op te klaren en werd het mooi weer.