weia-haar-weblog.reismee.nl

Van Hanoi naar Sapa

Gisteravond door onze gids naar de nachttrein gebracht, die ons naar Lao Cai bracht een plaats vlakbij de Chinese grens

We hebben de coupe gedeeld met 2 Vietnamese vrouwen, van slapen kwam weinig terecht, want de trein maakte veel lawaai en stopte nog 6 keer onderweg. 's Morgens om 06.00 uur aangekomen waar we weer een andere gids ons stond op te wachten en heel klein vrouwtje.

We zijn met haar en de chauffeur meegereden naar Sapa, een tocht van een uur, de afstand was niet groot maar de wegen waren heel slecht met veel bochten vandaar dat het nietsnel ging. Aangekomen in het hotel hebben we daar eerst ontbijt gehad en werden we weer om 10.00 uur opgehaald voor de bergwandeling, het weer was afgelopen heel slecht geweest maar de goden waren met ons want we hadden vandaag zon, heerlijk.

Het was voor mij een zware tocht, heel rotsachtig en glibberig vanwege de vele regen van afgelopen dagen , maar het was echt de moeite waard en samen met onze gids en nog 2 Hmong vrouwen zijn we op stap gegaan

Bij de volgende foto kun je zien hoe slecht het pad was

Het vrouwtje met de lila hoed op is onze gids en de andere 2 vrouwen liepen met ons mee, zie volgende foto

We hebben allemaal suikerriet gehad en de restjes kregen de loslopende varkens.

Morgen gaan we weer een trail lopen, maar dit keer niet zo ver, we zijn benieuwd!!

Andries

Prachtig om zowel in tekst als op foto te volgen wat jullie zoal beleven. Mooi land, mooie mensen.

weia

Ja Andries, Henk maakt weer prachtige foto's, hij neemt elke dag die zware fotorugzak weer mee