weia-haar-weblog.reismee.nl

HANOI, dag 2

Vandaag onze tweede dag in Hanoi. Vanuit het hotel zijn we rond de middag begonnen de buurt te verkennen. We zitten midden in het oude centrum van Hanoi en dat is te merken ook. Bijvoorbeeld de stroomvoorziening van de wijk.

Dit is een willekeurige aansluiting in de wijk. Net als het verkeer, het lijkt chaotisch, maar iedereen heeft stroom. Net zo chaotisch als de stroomdraden is de plattegrond van de binnenstad. We zijn keer op keer verdwaald, met een kaart van het centrum in de hand notabene. We hadden een route uitgestippeld, maar liepen vanuit het hotel precies de verkeerde kant op. nu hebben de straten gelukkig allemaal verschillende namen, bijvoorbeeld Hang Bo, Hang Gai, Hang Bong, Hang Mam of Hang Trong, of anders Tran Nguyen of Phung Hun. Allemaal verschillende namen, maar de straten lijken allemaal op elkaar, net als de mensen.

Eenmaal links af een steegje in en je komt midden in de stilte.

Na wat omzwervingen kwamen we op een markt terecht. Seafood, groente en gedroogde kruiden waren hier ruim in de aanbieding. Meest bijzondere waren schildpadden, kennelijk om soep van te koken. Ik heb er geen foto van gemaakt. Het moet geen superfood worden.

Na de markt waren we pas goed verdwaald, in een poging om terug te gaan richting hotel, weer de verkeerde kant uitgelopen. Na een half uur kwamen we weer op de markt uit, dat is misschien de reden dat ik even wat hartige woorden sprak. Kennelijk had die mevrouw van hierboven dat gehoord. In arren moede de autosleutels gepakt. Aan de sleutelhanger had ik een minikompas. Met behulp van dat ding weer in de goede richting gelopen, richting het meer. Daar hebben we nog wat rondgelopen en hebben gegeten in het restaurant aan het meer. Dit is het gebouw op de laatste foto van vandaag. Daarna terug naar het hotel, vanavond de nachttrein naar het noorden.

Lisa

Erg lastig hoor, dat verdwalen! Maar wel mooie plaatjes geschoten en dingen beleefd dus dat zal het enigszins goed maken toch?

Gé

Als jullie nu eens net andersom denken, links is rechts en rechts is links, dan moet het goed komen.
Mooie foto's waar we van genieten.

Corrie

Geweldig om te zien, mooie foto's. Ik hoop dat Weia nog een beetje kan lopen. Gelukkig even rust naar het Noorden

Weia

Zijn net met de nachttrein aangekomen in Sapa, een berggebied vlakbij de grens met China