weia-haar-weblog.reismee.nl

Warthausen - Ochsenhausen

Soms zit het mee en toeval bestaat niet. Vanochtend op tijd vertrokken uit Ebersbach an der Fils op weg naar Nonnenhorn aan de Bodensee. Op zich maar een paar uur rijden, dus we moesten nog even wat inplannen. Halverwege de reis naar Nonnenhorn namen we de afslag Warthausen. Daar was het beginstation van de Öchsle Schmalspurbahn.Spoorbreedte 750 mm. De trein vertrok om 10.30 uur en wij waren om 09.01 de eersten die een retourtje Ochsenhausen kochten. In totaal 2,5 uur treinen anno 1900. Allereerst een plaatje van het station.

Voordat de locomotief voor de trein kan moet hij even stoom afblazen.

en Weia moest ook nog even stoom afblazen.

De reis naar Ochsenhausen voerde ons langs een mooi landelijk gebied (FALLER). Met af en toe een bocht.

In Ochsenhausen moest de lok kopmaken.

en onder leiding van de deskundige machinist weer terug.

Kortom weer een mooie treindag. Dit had de laatste treindag moeten zijn, maar bij aankomst bij het hotel Seehalde in Nonnenhorn kregen we een kaartje waarmee we de komende dagen gratis met de trein tussen Nonnenhorn en Lindau kunnen reizen. Wordt vervolgd dus.

Ik was al even op het station Nonnenhorn geweest en wat blijkt: Nog een mechanische wissel- en sein-bediening met armseinen!

Einde van de middag heerlijk gegeten in Hotel Adler in Nonnenhorn. Adler, Duitser kan het niet. Schweinebraten mit Semmelknödel und Speckbohnen.

Temperatuur 28 graden, drukkend warm.

Andries

Sfeervolle foto's en een boeiend verslag. Bis zur Neige.