weia-haar-weblog.reismee.nl

Burg Hohenzollern

Vandaag geen treintjes, maar een bezoek aan " Burg Hohenzollern" een kasteel dat in de huidige staat nog maar 150 jaar oud is, maar de grondvesten van het kasteel zijn al vele honderden jaren eerder ontstaan, maar door allerlei oorlogen en verwoestingen is het iedere keer weer opgebouwd.

Het is nog steeds het privébezit van de pruisische tak van de Hohenzollern, die hier niet woont, maar in het noorden van Duitsland.

Het bekijken en de rondleiding waren zeer de moeite waard, zeker ook door het mooie weer, we zijn met een busje omhoog gegaan en lopend terug.

De binnenkant had prachtige glas in lood ramen, zie foto's

En buiten stond er een mooi kanon

en een sfeervolle kapel.

De terugweg een ander route genomen, een route door allemaal kleine dorpjes , maar ook schitterende bossen met wegen van 17%, die had ik in Italië zelfs nog niet gehad, maar aangezien ik graag haarspeldbochten mag rijden, was dit een bonus.

Morgen gaan we naar Walthausen, ik geloof weer iets met "treinen", hoe kan het ook anders!!!!!!

Andries

Prachtig kasteel. Ook Nederland heeft zo zijn kastelen. Als je dat interessant vindt dan heeft AbsoluteFigures.nl daar een prachtig overzicht van. Je kan je gratis abonneren op hun nieuwsbrieven.

weia

Andries ,ik zal even op die website kijken