weia-haar-weblog.reismee.nl

5e dag, vervolg

Vandaag naar het westen van het eiland Sao Miquel, ook weer een prachtig gebied, alleen we hebben vandaag een bewolkte dag.

Vervolgens bezoeken wij het Lagoa Azul en Lagoa Verde, zoals de namen al zeggen een meer met blauw water en een meer met een groene kleur

Onderweg naar de westkust een spookhotel bezocht, heeft volgens de gids maar 1 jaar bestaan en daarna is het in verval geraakt, desondanks geeft het nog mooie foto's

Bij de westust aangekomen weer een prachtig uitzicht

Als laatste vandaag hebben we een ananasplantage bezocht, heb nooit geweten dat de ananas pas volgroeid is na 2 jaar en dat je hem dan pas kan oogsten

Dat was het weer voor vandaag of misschien niet, want Henk wil waarschijnlijk nog naar een militair museum, ik ben nu in het hotel gebleven, wie weet komen er straks nog nieuwe foto's!

Morgenochtend excursie "whale watching" mits het weer goed is.

Het museum waar Henk naar toe zou, was gesloten, het schijnt vandaag hier een feestdag te zijn, dus nu nog een paar mooie foto's vanhet stadje Ponta Delgada

Deze laatste boom is een ficus uit Australie!

Andries

Verbaasd over hoe mooi de Azoren zijn. Had een bult bestaande uit lava verwacht maar de foto's bewijzen het tegendeel. Dat van die ananas is wel weer leuk om te lezen maar heb nog wel een vraag; hoe heet iemand die op de Azoren woont?? Is dat een Azoriaaner, Azorinees, Azoriaan of gewoon een Azo?? Haha, wie het weet mag het zeggen.
Morgen veel plezier en ik hoop dat jullie mooie weer treffen tijdens het walvis spotten.

weia

De mensen hier zijn: Azoreanen

Haise en Sjoerdje

Tsjonge wat is het mooi op de Azoren. Staat nu ook op onze te lijst om te zien.
Ik hoop dat jullie morgen walvissen zien. Dat is vanzelf heel bijzonder. Fijne vakantie nog. Groetjes

Weia

Dit is echt een eiland voor jou Sjoerdje, jij bent ook zo'n liefhebber van planten en ik hoop dat we morgen nog wat zien tijdens de excursie "walvis spotten" groet

Ina

Op de foto"s van jullie zien we dat het daar idd heel erg mooi is! Moeten we daar misschien ook nog maar eens naar toe. Veel plezier morgen, groet.