weia-haar-weblog.reismee.nl

3e dag

Om 08.15 uur vertrokken met zonnig weer, 20gr , veel beter dan gisteren met die regen.

Ons gezelschap bestaat uit 12 personen, allemaal mensen die al vele reizen hebben gedaan naar alle uithoeken van de wereld, gezien de verhalen, ontzettend leuk.

Onze eerste stop is het Lagoa Do Fogo, een mooi uitzicht, alleen niet zo helder

Wat heeft Sao Miguel een prachtige natuur en schitterende planten, zoals de vele hortensi's die nu in bloei staan, de agapanthus [ afrikaanse lelie] als je die bij ons bij het tuincentrum koopt, dan zijn ze niet goedkoop en hier zie je ze overal langs de kant van de weg staan

Hele mooie azalea"s en vele soorten bomen, prachtig...

Daarna een theeplantage bezocht en de warmwater bronnen in Furnas

Deze mannen dragen ons eten,die door " slow cooking" uit de grond wordt gehaald, het was heerlijk, een grote schaal met diverse groentes en een schaal met vele soorten vlees.

Het laatste wat we hebben bezocht was het "Terra Nostre Park" met heel veel verschillende soor

soorten planten en bomen

Morgen gaan we naar het noordoosten van het eiland, ben zeer benieuwd.

ina

Jullie zijn dus al heerlijk op reis, dat pannetje vis ziet er zalig uit, was het lekker Henk? De bloemen en planten op de foto's doen me erg aan Madeira denken daar groeit het ook langs de kant van de weg. Veel plezier en geniet!! Groet van ons allebei.

Andries

Jammer dat de jas zo nu en dan aan moet. Tussen het slapen en het lezen door maken jullie prachtige foto's van de Azoren, iets wat mij zeker kan bekoren.

weia

Ina, Henk eet hier elke dag vis en we hebben wat mensen gesproken die ook naar Madeira zijn geweest, maar die vinden "De Azoren" nog net iets mooier.