weia-haar-weblog.reismee.nl

Beijing

Wat een geweldige stad!!!

En wat zijn de mensen hier aardig. Het is vandaag 30gr celcius, volgens onze reisleidster Ping was dat geluk hebben, want normaal is het hier in juli en augustus 38-40 gr. De luchtvochtigheid is wel erg hoog, 80%. Het is vandaag heel mistig, dat komt niet door de smog, maar door de luchtvochtigheid.

Vandaag gaan we eerst naar het Plein van de Hemelse Vrede. Het is heel groot, er kunnen hier een half miljoen mensen staan. Wat hebben we gelachen, we werden door sommige Chinezen bekeken alsof wij van een andere planeet kwamen.

Ping vertelde ons, dat heel veel chinese families van het platteland 1 keer naar dit plein toe willen, maar nog nooit buiten een dorp zijn geweest, dus ook nog nooit een buitenlander gezien.

Zij maakten dus foto's van ons en wij van de Chinezen. Bram werd regelmatig gevraagd om samen met de Chinese jongeren op de foto te gaan. Wij waren dus een bezienswaardigheid!!!

Na het plein, gingen we naar de Verboden Stad, wat groot, een paar kliometers lang, jullie moeten zelf de foto's maar bekijken

Vandaag hadden we met ons allen ook de lunch en het diner, dat is 2 keer warm eten. Als je dit hebt gehad, hoef je nooit weer naar een chinees in Nederland, wat is dit lekker eten.

Wat een nog een leuke verschijning is, dat heel veel kleine kinderen een grote scheur in hun broek hebben, zodat ze snel hun behoefte op straat kunnen doen en hoeft de broek niet helemaal uit.

Wat daarna helemaal mooi was:De Tempel of Heaven, een tempel met een prachtig aangelegde tuin erbij, waar mensen aan ochtendgymnastiek,tai chi doen en tevens heb je op elke hoek van het park, mensen die met zijn allen aan het zingen zijn, mensen die met mekaar muziek maken, dit vond ik een van de mooiste bezochte attracties. Iedereen was daar vrolijk!!!