weia-haar-weblog.reismee.nl

aankomst Ulan Bator hoofdstad Mongolie

'sMorgens rond half acht in Ulan Bator aangekomen, na een korte nacht slapen, vanwege het lange wachten voor de grens.

Opgewacht door een leuke reisleidster van Tiara Tours,die ons van de trein haalde.

Zij heeft ons meegenomen, wij waren inmiddels al een grote groep Nederlanders geworden, die op verschillende plaatsen waren opgestapt [ongeveer 20 pers] naar een leuk restaurantje waar we gingen ontbijten.

Daarna vele dingen in het centrum van de stad bekeken, de laatste paar jaar is Ulan Bator van 500-000 mensen verdubbeld naar 1-000-000 mensen, Men dacht dat men daar werk kon krijgen,

Grote delen zijn dan gewoon krottenwijken, met hier en daar prachtige gebouwen.

Op weg naar het Terelje National Park, moesten we door deze stad heen, dat op zich was al een belvenis, Er zijn volgens mij geen verkeersregels, want iedereen neemt gewoon voorrang, wat dan leidt tot hilarische situaties.

Onderweg daar naar toe komen we wel 10 benzinepomps tegen. waar welliswaar geen auto's staan, maar gewoon een koe.

Koeien,geiten,schapen,honden en ezels en paarden lopen overal en nergens.

We hebben vaak even moeten wachten, maar een geweldige en zotte ervaring Het TNP park is geweldig, wat een prachtige natuur.Overal zie je Ger Tenten, 60% van de bevolking woont hier nog in, Ook wij zullen hier in slapen,

Ook dat is een hele ervaring, want de bedden in de Ger Tent zijn keihard en heel kort, maar toch geweldig van kleur en opzet, met in het midden een stookkacheltje

Reacties

Reacties

Ina

Hey Weia, Henk en Bram,
Wat leuk dat ik jullie op deze manier een beetje kan volgen. Wat hebben jullie al veel gezien en Moskou ziet er idd pachtig uit! Wens jullie hele goede reis verder, niet de trein missen!!!! Geen last van je rug Weia???
Grtjs Ina!!

AMRITA, MARK EN JIP

hallo, wij houden ons werkstuk over het mongoolse volk. het is een geweldig land met leuke mensen!
leuk dat u door mongolië bent gereist!

AMRITA, MARK EN JIP

en trouwens nog veel plezier met reizen! :)

Hongor

Wat leuk dat jullie een reis maken naar/door Mongolie,
ik kom zelf oorspronkelijk uit Mongolie. ik heb daar ongeveer tot mijn 9e gewoond (in Ulan Bator), ik kan me niet veel meer van herinneren... maar ik wens jullie iniedergeval een geweldig tijd en veel plezier toe.

Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!