weia-haar-weblog.reismee.nl

van Lake Louise naar Revelstoke

21 juni 2014:
Vandaag zijn we van Lake Louise vertrokken,een zeer geliefde natuurcamping,zie foto

. Eerst via de Natural Bridge naar het Emerald Lake gereden. Daar was eigenlijk geen parkeerplek, maar met enig stuurmanswerk lukte het Weia om de RV vlak achter een andere te zetten en zo alsnog te parkeren.
Emerald Lake, wat zal ik er van zeggen? Mooi, zoals alle meertjes in Canada waar een verharde weg naar toe leidt.

Een rots gesplitst voor de autoweg

Hierna zouden we naar de plaats Golden gaan, maar het was nog vroeg en we zijn doorgereden naar Revelstoke. Daar aangekomen op een prachtige camping genaamd Lamplighter Campground had ik helemaal het idee dat ik in Zwitserland was. Een koe-bel aan de Office moest de eigenaresse uit haar woning lokken, waar zij net naar het voetbal zat te kijken. Duitsland tegen, ik weet niet meer wie. De mannen waren dolgelukkig, na twee dagen zonder Wifi eindelijk weer gratis internetten. Menig traantje van opperste geluk plenkte, eindelijk weer terug in de bewoonde wereld, alhoewel bewoond?
Terwijl de jongens en Weia uitrustten van de vermoeiende tocht heb ik Revelstoke verkend. Een filmlokatie bij uitstek, Als je ooit nog een verslapen stadje zoekt met houten huisjes en een mooi centrum is dit de plek. Bovendien heeft het stadje een Railroadmuseum. Dat en het fraaie weer zorgde voor een opperbeste stemming. Zonnig weer met 25 graden celsius en een wolkenloze hemel. Dat zal wel weer een koude nacht worden, maar voordat we de nacht ingingen moesten we nog boodschappen doen. Nog maar een keertje naar de stad. Lopend vanaf de camping kom je in 20 minuten in het centrum van Revelstoke terecht bij de FOOD store. Maar terug met liters cola en eten voor een paar dagen was een hele tocht. Al met al toch een uurtje stevig gewandeld.
Over het eten is tot nu toe niet veel geschreven. In Tofino hadden we een barbecue overgenomen van een paar Duitsers. Deze heb ik ook maar gebruikt voor het bakken en braden in de pan, omdat het gas in de RV niet lekker werkt. Bovendien is koken in de open lucht gezond, met die fraaie aanmaakblokjes en die kooltjes. Vandaag worden het wraps met grounded beef, red kidney beans, salad en en kwak omole, een geheel Canadese variant, zakje prut openen, avocados uitlepelen, prakken en klaar. Morgen chicken curry with rice.
22 juni 2014: Na een koude nacht wakker geworden door een brandende zon op de RV. De jongens slapen nog uit, Weia doet de was en ik prik een blaartje door. Het douchen kost met warm water een dollar dus vanavond maar douchen. Na het ontbijt nog wat omgehangen. Strak gaan we naar het railroadmuseum. Nu maar hopen dat ie open is.