weia-haar-weblog.reismee.nl

Lake Moraine en Lake Louise

Vrijdag 20 juni

Vandaag om 07.00 uur opgestaan, het weer is halfbewolkt, 18 graden, we hopen dat het straks wat zonniger gaat worden, want we willen 2 meren bezoeken, nl: Het Moraine Lake en Lake Louise, en daar heb je toch mooi weer voor nodig, maar helaas de zon liet zich niet vaak zien.

Als eerste bezoeken we het Moraine Lake, wat nogal hoog in de bergen ligt en we zien dan ook nog grote plakken sneeuw langs de kant van de weg. Boven aangekomen de truien en/of jassen maar even aangedaan. Het is een prachtig meer , Bram en Cas gaan samen aan de wandel en Henk gaat met zijn statief op pad en ik loop wat rond ; er is genoeg te zien, zoals groepjes Japanners, die stappen uit, maken foto’s en stappen weer in en gaan op weg naar het volgende, zeer vermakelijk.

We hebben ook nog een klein guitig beestje met zwarte kraaloogjes gespot een zogenaamde : pika

Daarna het Lake Louise met het chateau, wat we overigens geen mooi hotel vinden. Het meer is wel heel mooi, alleen jammer dat de zon niet schijnt

. H. heeft nog een mooie vogel gespot: de clarks nutcracker, zie de foto.

Nu staan we op een camping vlakbij het plaatsje Lake Louise, waar je dag en nacht de trein zult horen, wat H. niet erg vindt.