weia-haar-weblog.reismee.nl

op weg naar Banff Nationall Park

Donderdag 19 Juni,

Gast-verteller van vandaag: Bram.

Vanochtend zijn we voor de verandering eens niet om 7 uur opgestaan maar pas om 8 uur! Wauw wat is dat genieten zeg. Ook begon deze morgen niet met het standaard ontbijtje maar met een uitgebreid cowboy breakfast bij het restaurantje op de camping

. En een uitgebreid ontbijt was het zeker! Cas en Weia begonnen deze morgen met Amerikaanse buttermilk pancakes geserveerd met gerookte bacon, H. begon met de Canadian classic bestaande uit gebakken eieren, worstjes en toast en ikzelf begon met een Alberta steak (uiteraard rood gebakken), gepocheerde eieren, hashbrowns en toast; heerlijk en goed vullend! Daarna ging Cas nog even met zijn ouders skypen.

Veel tijd om uit te buiken was er niet want al snel naar het ontbijt zijn we op weg gegaan richting Banff, waar we vandaag de dag gingen doorbrengen. Even voor Banff hebben we de Johnston Canyon bezocht; erg mooi en weer heel anders dan Maligne Canyon.

Na het bezoek aan dit mooie natuurschoon zijn we verder gereden naar een camping net buiten het stadje Banff zelf, genaamd Tunnel Mountain Village II. Inderdaad een uitgebreide naam voor een camping maar het is wel een erg interessant plaatsen systeem wat we nog niet eerder hebben mee gemaakt. Het lijkt op deze camping namelijk net alsof je in een file staat, campers en trailers strak achter elkaar geparkeerd op een zeer brede weg langs een groene strook (bekijk de foto’s even voor een iets duidelijker beeld, zodra deze erop staan natuurlijk!).

Na het reserveren van het plekje op deze prachtige camping zijn we nog eventjes weten shoppen in Banff zelf, natuurlijk even wat boodschapjes doen voor de barbecue, Weia heeft nog wat kerstballen-zadels gekocht (voor verdere uitleg wil ik u graag door verwijzen naar mevrouw W. Riks) en zelf heb ik nog een prachtige Starbucks™ ‘coffee mug’ gekocht!

Inmiddels hebben we het eten op, zijn we helemaal tonnetje rond en gaan we na een lekker warme douche snel naar bed om morgen weer fris en fruitig te zijn voor de tocht richting Lake Louise.