weia-haar-weblog.reismee.nl

Icefield Parkway

Vandaag een andere auteur als gewoonlijk, namelijk Cas. Allereerst moet ik even zeggen dat het tot nu toe een geweldige reis is! In korte tijd hebben we al een hele hoop mooie dingen gezien. Nadat we gister een vrij warme dag hebben gehad stonden we vanochtend lekker koud op, Brammetje ging met kleren aan zijn bed weer in. Op de Camping werd gewaarschuwd voor Grizzly Beren die hebben we niet gezien, wat we wel vonden waren zijn keutels achter de camper, ahum RV wordt dat hier genoemd. Niet al te vroeg vertrokken we vanuit de natuurcamping in Jasper en zochten we de Icefields Parkway op, één van de mooiste wegen door Jasper en Banff National park. Al snel kwamen we bij de Athabasca Falls waar we een korte wandeling gemaakt hebben.

Er was een brede rivier te zien die samenkwam in een smalle waterval, prachtig om te zien. Gelukkig waren we niet al te laat omdat iets later een bus vol Japanners arriveerde die overal mee op de foto willen, ook wel leuk om te zien trouwens haha. Daarna op weg na de Athabasca Glacier niet al te ver van de Falls gelegen. Onderweg kwamen we twee big Horn Sheeps tegen die we eerder ook gezien hebben.

Iets verder gewoon langs de weg een prachtige waterval waar we even voor gestopt zijn, Bram en ik zijn even naar boven geklommen. Tijdens de rit zie je overal prachtige bergen met nog besneeuwde toppen en toen ineens een spectaculaire Gletsjer! Het was een flinke klim, maar heerlijke wandeling, naar de voet van de Gletsjer. Meneer X maakte prachtige foto’s met de Nikon. Heerlijke geluncht in de zon, het was prachtig weer trouwens met heerlijk veel zon, en daarna zijn we richting de camping gegaan. Ik was inmiddels in slaap gevallen maar schrok wakker omdat ik van het bankje viel, er was een beer gespot!

Daar word ik natuurlijk graag wakker voor, het was een moederbeer met twee jongen die heerlijk aan het eten waren van allerlei plantjes langs de weg. De beren trokken zich niets aan van de voor Amerikaanse begrippen ‘kleine’ RV. Geweldig om de beren zo te zien, en dan hebben we toch alweer 5 zwarte beren gezien. Een mountain Goat en een Grizzly houden we nog tegoed. Eenmaal aangekomen op de camping werd er een heerlijke maaltijd bereid met enkel een barbecue. Toch is er hier in toch wel de middle of niet nowhere want het is een prachtig gebied Wifi te vinden en kunnen we mooi even een verhaaltje uploaden. Geweldige reis daar wil ik graag mee afsluiten.