weia-haar-weblog.reismee.nl

Jasper National Park

Dinsdag 17 juni

Vanmorgen was het nog erg koud, het was ongeveer 5 graden celcius, dus allemaal een dikke trui aan, de voorspeling voor vandaag was redelijk goed en dat kwam gelukkig ook uit, in de loop van de dag kwam er steeds meer zon bij. We hadden gisteren mensen gesproken die kwamen van Jasper en die hadden de afgelopen dagen alleen maar regen gehad.

Vandaag staan Maligne Canyon en 37 km verderop gelegen Maligne Lake op het programma. Eerst naar de canyon, een hele diepe kloof met een prachtige natuur erom heen. We hebben daar een trail gelopen van 2 km, dan weer naar beneden en dan weer naar boven, maar schitterend.

Op weg naar Maligne Lake onze 2e beer gespot, een kleine zwarte beer, hij was niet zo mooi te zien als onze 1e beer, maar toch!!!

Even verderop stonden de auto's en campers alweer stil, stond er een "bighorn sheep" langs de kant van de weg. We blijven foto's maken!!!

Bij het Malige Lake een trail van 3,5 km gelopen en tijdens het lopen een "mule deer" gespot en een paar prachtige vogels, vooral de" gray jay" was vaak te zien. Dus we hadden een zeer geslaagde dag.

Henk is nu voor ons aan het koken, kip kerry met rijst