weia-haar-weblog.reismee.nl

op weg naar Jasper

maandag vertrokken uit Clearwater met bewolkt en regenachtig weer, het was ongeveer 15 graden, afgelopen nacht ben ik door de kou wakker geworden.

Rond 09.00 uur richting Jasper in Jasper National Park, ongeveer een tocht van 320 km en voor die tijd nog boodschappen gedaan in Valemount. Overal waar je komt of dat nu in een park of een winkel is, iedereen vraagt je waar je vandaan komt en vooral de jongens worden vaak aangesproken, je kunt niet anders zeggen de Canadezen zijn ontzettend vriendelijke mensen.

Voor we het Jasper National Park in gingen, moesten we eerst een parkenpas kopen en omdat er na dit park nog vele zullen volgen, hebben we een jaarpas gekocht, wat uiteindelijk voordeliger is

Aangekomen op de camping "Whistlers" in Jasper, beetje verwarrend met de plaats Whistler in British Colombia, kregen we een prachtige plek midden in het bos, gelukkig had ik gereserveerd, want er stond lange rij voor, dit is namelijk een zeer geliefde camping.

De lunch deden we hier op de camping, het is hier in Alberta momenteel een uur later [ mountain time] dan in British Colombia. Na de lunch naar de gezellige toeristenplaats Jasper, waar Bram, Henk en Cas een "zippo" hebben gescoord, ze waren helemaal blij met hun aanwinst.

Terug op de camping liep er vlakbij onze camper een elk, zie de foto en prachtige "Colombian ground squirrels" gespot, alleen die beestjes zijn zo vlug, dat we ze haast niet op de foto konden zetten.