weia-haar-weblog.reismee.nl

van Polonnaruwa naar Dambulla

We lopen een dag achter met onze reisverhalen, maar dat komt omdat in het vorige resort het internet niet zo goed was. Trouwens dat resort was geweldig, midden tussen de bomen, werden 'smorgens gewekt door prachtige vogels, pauwen en luidruchtige apen, Dit was de eerste keer dat ze hier waren van de reisorganisatie want het vorige hotel had nogal wat kritiek van de mensen gekregen, dus hadden wij geluk met deze geweldige plek.

Op weg naar Dambulla kwamen een wilde olifant tegen, onze gids is even bestopt en op een afstand van een aantal meters konden we een foto maken, hij stond gewoon in de berm te grazen, dit kwam naat zo vaak voor, dat we zo dichtbij konden komen, helaas is de foto gemaakt met de kleine camera, dus we kunnen jullie hem niet laten zien.

In Dambulla bezochten we de Dambulla Rock Tempel. Je moest heel wat treden omhoog om er te komen, maar zeer de moeite waard. Het laatste stuk weer op blote voeten, want je mag de tempel niet met schoenen betreden.
In de grotten had je vele talloze boedhabeelden en schitterede fresco's, waarvan de oudste ruim 2000 jaar oud is.

Nu zitten we in Kandy, een hele drukke stad, waar de auto's voor ons gevoel kriskras door elkaar rijden met de vele tuktuks, maar ontzettend leuk.