weia-haar-weblog.reismee.nl

2e en derde dag Sri Lanka

Wat beleven we weer veel, en wat zijn de mensen aardig en de natuur is prachtig, je loopt zomaar tussen heel veel apen en prachtige bloemen,

WE hebben een heel vriendelijk chauffeur en tevens gids, Rangidh heet hij. Hij past zich helemaal aan ons aan, als wij graag iets anders willen zien dan in het programma staat, dan kan dat.

Ook gaat hij met ons eten in kleine restaurantjes, waar we tekst en uitleg krijgen over het eten, het is heerlijk, drie keer per dag warm eten en de verse vruchten, zoals banaan , anana s en kokosmelk, het is zo heerlijk en met heel veel smaak!!!!!!!

Wij zijn langs de kust gereden waar ze heel veel vis gingen schoonmaken en zouten en ook drogen, heel veel kleine visjes moesten dagelijks worden omgedraaid. Eeen heel vies klusje!

Dat was gisteren, vandaag hebben we heel wat stupa s bekeken, de meesten boeddhisten gaan naar Sri Maha Bodhi , de heiligste stad van het eiland, de tempel met de intens aanbeden bodhiboom, de oudste en heiligste boom ter wereld.
Het was prachtig, veel monniken en veel mensen die uren aan het mediteren waren en allemaal in het wit gekleed, alleen de monniken in het oranje.
Er was voor mij probleem, we moesten op bloten voeten de tempel en de omgeving betreden, dat viel niet mee voor mij, heb veel last met lopen zonder zooltjes en het grind was zeer heet, maar ondanks dat was het heel indrukwekkend. Heb zelfs nog lotusbloemen geofferd, zodat volgens Rangidh minder last zou hebben van mij voeten.

Rangidh is een zeer gelovig man en gaat voorw elke boeddha knielen en bidden.
Ik hoop dat we alsnog foto's kunnen laten zien, maar we zijn er nog niet achter hoe dat moet met deze computer.