weia-haar-weblog.reismee.nl

Dag 3

Vanmorgen vroeg opgestaan om rustig te ontbijten en daarna in de minibus te stappen voor een ritje van ongeveer 1,5 uur. Tijdens het ritje kwamen we opeens in de file te staan op een punt dat normaal heel rustig was volgens de reisleider. Na een tijdje kwamen we erachter dat er een vrachtgwagen in de bocht over de kop was gegaan; een spectaculair gezicht!

Na het comfortabele ritje kwamen we aan bij een aanlegsteiger voor de 'longboats' waarmee we naar de drijvende markt van Kanchanaburi gingen waar men letterlijk stalletjes met souvenirs direct aan het kanaal heeft (ookal is dit maar een klein gedeelte van de gehele markt). Na wat neuzen tussen al die kleurrijke stalletjes en wat mooie souvenirs te hebben ingeslagen vertrokken we met de minibusjes, die overigens elke keer precies op het moment van vertrekken weer klaar staan, om even later aan te komen bij de brug over de rivier Kwai. Hier hebben we weer genoten van een heerlijk buffet waar zelfs, voor de mensen die gek werden van witte rijst en noodles, patat aanwezig was.

In het overdekt, openlucht restaurant hadden we al een prachtig uitzicht op de brug maar pas toen we erover heen gingen lopen konden we echt mooie plaatjes schieten. Niet alleen van de brug maar ook van de bergen die in de verte lagen.

--------------------------------

Wat betreft het weer; de dagen dat ik hier zit heb ik eigenlijk alleen nog maar 30+ graden gehad met af en toe 35 graden celsius. Het opvallende is dat wanneer de zon door het wolkendek komt de temperatuur extreem snel omhoog schiet, maar wanneer het dan begint te regenen of donker wordt de temperatuur maar een klein beetje omlaag gaat.

--------------------------------

Vanaf de brug werden we weer met de busjes opgehaald en afgezet bij het museum dat gaat over de brug en de Birma spoorweg. Bij de bouw van de spoorweg zijn onder de velende duizenden doden ook 3000 Nederlandse overledenen te betreuren, samen met circa 90.000 mensen van andere nationaliteiten. Naast het museum was ook een grote begraafplaats voor een deel van de slachtoffers waaronder ook een groot gedeelte voor nedelandse slachtoffers met op de grafstenen de Nederlandse leeuw en veelal pure hollandse namen.

Deze indrukwekkende plaats was tevens de laatste stop voor het excursieprogramma van de dag, wat betekende dat we rond 6 uur weer terug waren in het hotel. Voor het eten deze avond had ik met een wat kleinere groep dan gister besloten wat eerder te gaan eten en zijn we naar een, volgens de gids wat chiquer, restaurant geweest. Chiquer was inderdaad het juiste woord want het restaurant zag er geweldig mooi uit en de bediening was allemaal in strak uniform. We hadden zelfs live muziek van een groep Thaise artiesten, eveneens in pak, die veelal nummers van the Carpenters opvoerden. In dit restaurant hebben we met zeven mensen een enorme maaltijd + drinken voor net geen 3500 Baht gekregen, wat uitkomt op ongeveer 90 euro: reken maar uit!

Nu even typen, douchen en snel gaan slapen (het is nu ongeveer half 10) omdat we morgen heel vroeg uit het hotel vertrekken wat betekent dat we om 6 uur de wake-up call krijgen. Oftewel; de groeten.

weia

Bram pas je nog wel in jouw broeken met al dat lekkere eten?

henk

Bram , als je nog een keer tijgerbalsem tegen komt, koop dan een paar potjes. Mooie foto's, goed verhaal. Denk om tikfouten . De tablet typet kl..........

Andries & John

Hey Bram, heb je een vaste groep waarmee je de rondreis maakt? Ik mis nog een foto, die met de slang om je nek?? Of had de slang geen zin? Geniet van het eten en drinken maar eet niet van de "straat".

Bram

Broeken worden al aardig strak, tijgerbalsem heb ik gezien maar niet gekocht... maar die kom ik vast nog wel tegen. Slang?? Niet gezien hoor.. kuch kuch! We hebben inderdaad een vaste groep, heel gezellig, en van het eten geniet ik overal maar koop niks op straat :)