weia-haar-weblog.reismee.nl

Avond dag 1 + Dag 2

Gister na het schrijven van het verhaaltje nog even in de nabije omgeving gelopen, wat drinken ingeslagen (naast de gratis flesjes water van het hotel) en een foto gemaakt van het hotel. Daarna om 7 uur met de minibusjes door het ontzettend drukke verkeer naar een mooi restaurant gereden om met zijn allen te genieten van de Thaise specialiteiten. Meneer Postma Senior had het al gezegd en ik moet hem gelijk geven: het eten in Thailand is geweldig! We hadden dan weliswaar aangepaste gerechten (minder heet) toch zat de pit er nog wel in; geen probleem natuurlijk. Het enorme diner bestond uit lekkere stukjes kip met cashew noten en paprika's met een chili pasta en gestoomde groenten. Daarnaast hadden we een maaltijd soepje met garnalen en rijst. Als dessert, net als tot nu toe elke maaltijd, lekker vers fruit (ananas, meloen en pappaya).

Na de maaltijd terug gelopen naar het hotel en vrijwel meteen gaan slapen want slaap had ik niet gehad sinds het vertrek met de auto naar schiphol.

Dag 2:

Dag twee was niet al te vroeg opstaan (6;45) om eerst te genieten van een ontbijtbuffet en om 8 uur de minibus weer te pakken. Met de minibus werden we op een bepaalde plek gedropt om een stadswandeling door Bangkok te maken. Deze wandeling eindigde bij het koninklijk paleis met de tempel waarin zich de smaragden Boeddha bevond. Het koninklijk paleis is geweldig om te zien want op het om-muurde terrein staat een grote hoeveeltijd indrukwekkende tempels en beelden die er door de jaren heen zijn neergezet.

Na het koninklijk paleis (wat in lange broek moest!) snel even omgekleed en daarna naar de oever van de Chao Praya rivier gelopen. Hier zijn we in een bootje gestapt om met het bootje naar ons restaurant te varen voor een lunch. Tijdens de boottocht werd de boot opeens stil gelegd en kwam het Thaise vrouwtje naar ons toe met stukken brood wat bleek voor de vele meervallen in de rivier te zijn. Eén stukje brood in het water veroorzaakte namelijk een vloedgolf van +-80cm grote vissen, letterlijk met wel honderd te gelijk.

De lunch was nog lekkerder dan het avond eten van de vorige dag, nog uitgebreider en in buffet stijl, oftewel: genieten! Na de lunch weer met de boot naar een ander deel van de stad om afgezet te worden voor een echt Hollandse traditie: fietsen. Ja hoor, Bram heeft op zijn relaxte vakantie toch nog zo'n 3 uur recht door Bangkok gefietst langs de kleinste straatjes en steegjes maar ook gewoon tussen het drukke verkeer van normale wegen door. Tijdens de fietstocht brak de hemel open en werden we binnen no-time met regenponcho's verschaft om in de heerlijk verkoelende regen door te fietsen. We zijn naar een tempel met de grootste zittende Boeddha geweest en daarna nog dwars door China Town waar net een groot festival aan de gang was. Helaas niet veel foto's tijdens het fietsen gemaakt, maar de ervaring was absoluut de moeite waard (Peter, helemaal gelijk!).

De fietstocht was de laatste excursie van de dag en was om ongeveer half 6 afgelopen, hierna hebben we met de groep besloten om met zijn allen nog wat te eten en ja hoor, waar komen we uit? De Italiaan. Ach ja weer eens wat anders dan lijst met loodles en chicken. Na het eten weer terug naar het hotel met de Tuk Tuk, geweldig hoe hard zo'n ding gaat zeg en we waren met zijn tweeën 40 Baht (1 euro) kwijt voor een stuk waar we ongeveer 15 minuten voor moesten lopen. Eenmaal terug bij het hotel nog even een echt Thais biertje gedaan in de bar er tegenover en nu ben ik dit verhaal aan het schrijven. Waar ik overigens nu mee stop want ik moet er morgen weer vroeg uit want we vertrekken om half 8(!!) alweer met de bus om de drijvende markt en de Bridge over the river Kwai te gaan bezoeken. Ik zeg; welterusten.

(PS: de missende persoon van het vliegveld is terecht en met een taxi naar het hotel gebracht)

Peter en Arda

Hoi Bram,

Wij genieten mee, als je het niet erg vindt
Het water loopt ons in de mond.
Alleen al die verse vruchten, heerlijk gerijpt door de zon!
Hoe is het weer?
Vochtig benauwd met zo'n 30 graden?
Wij volgen je op de voet.

weia

Bram, wat kun jij verhalen schrijven, ontzettend leuk!
En genieten doe je volgens mij ook, vooral van het heerlijke Thaise eten. Hoe warm is het bij jullie, want je had het over de verkoelende regenbui? Verder veel plezier en blijf genieten van het heerlijke weer, hier lijkt het wel herfst!

Ina de kleine...

Hoi Bram!

Wat leuk om je verhalen te lezen. Volgens mij geniet je enorm...en vooral van het lekkere eten. Veel plezier!

Henk

Voor iemand die niet veel op heeft met Nederlands heb je een mooie stijl van schrijven. Vlot te lezen stukjes, leuk en informatief, maar oude mensen zijn ook geïntereseerd in het weer en of je je je wat vermaakt met je reisgezelschap. Hier is het saai en nat, dus zorg dat je daar geniet.

Andries

Jongen dit is genieten, zou John wel zeggen. Je stukjes brengen de beelden weer terug en dat is fijn want wij vonden het land meer dan de moeite waard.
Ik lees dat je erg geniet en dat zal ook zo blijven. Denk om de kilootjes want van al dat lekkers afblijven valt niet. Vooral zo doorgaan.