weia-haar-weblog.reismee.nl

Czarny Las

Vanochtend uit ons graanpakhuis vertrokken naar een nieuw verblijf. Kasteel Czarny Las ligt op ongeveer 120 kilometer afstand van Paszkowka, maar hoelang je daar in Polen over rijdt is onduidelijk. Via de snelweg zou het omrijden zijn, dus besloten we binnendoor te steken, via de weg 44 naar Oswiciem en dan binnendoor naar Katowice en dan wegnummer 1 richting Lodz. Drie uur later gingen we van de 1 af naar Wozniki en Czarny Las lag ongeveer 7 kilometer buiten Wozniki. Alhoewel de weg aardig begint te lijken op een B-weg en de vering van de auto tot brekens toe wordt getest is de bewegwijzering goed. Nadat we door enkele armoedig aandoende gehuchten waren gereden, komen we plotseling voor een groot hek en daar ontvouwt zich een totaal ander landschap. Een klein paleisje met daarachter prachtig park met karpervijver. Een oase in de woestijn. Maar hoe zou het in het hotel zijn? Waar komen we terecht? Enigszins benauwd kijken we naar de bijgebouwen. Een verbouwde stal?

Binnen bij de receptie werden we vriendelijk ontvangen met de mededeling dat de kamer nog niet gereed was, na een uur zouden we er in kunnen. Ondertussen konden we in het restaurant was gaan eten. Na de maaltijd terug naar de receptie en de kamer bleek klaar te zijn, kamer 113, onthoudt dit nummer, als u ooit nog in de omgeving van Katowice bent en u zoekt een overnachtingsplek, dan is even doorrijden naar Czarny Las, kamer 113 de moeite waard. Het is namelijk de centrale kamer boven de ingang van het pand. De kamer heeft een eigen balkon van 3 bij 7 meter en verder verwijs ik naar de foto's. Eén foto zegt meer dan duizend woorden. 's Avonds het restaurant nogmaals bezocht. Een verademing, Kleine kaart, geweldige keuken. O, ja, we hebben ooievaars als buren. Een prachtig nest, met jong.

Andries

Een smakelijk verhaal en een vorstelijk onderkomen.

Ina

Deze reis is wel even andere koek dan die in Amerika.Het wordt ons door jullie heel beeldend verteld zodat we een beetje mee op reis zijn.Wat een prachtige kamer en hotel hadden jullie,pas maar op met die ooievaars zo dichtbij!! Fijne reis verder en groet ook van Jacques