weia-haar-weblog.reismee.nl

Krakau

Gisteren vertrokken naar het volgende kasteel annex paleis, dat ligt in een klein plaatsje dat heet: Paszkowka. Dit ligt ongeveer 30 km van Krakau.

We logeren in de voormalige graanschuur van het kasteel, waar ze ook vele hotelkamers hebben gerealiseerd. We ontbijten wel in het kasteel, waar op dit moment een bruiloft wordt gehouden.

Vandaag Krakau bezocht, een gezellige stad met veel terrasjes en we hadden heel warm weer, dus een terrasje nemen was heerlijk.

Verschillende dingen bezocht: de Maria Basiliek met prachtige glas-in-lood-ramen. Dan het Wawel-kasteel op de Wawelheuvel, een kasteel uit begin 16e eeuw en de lakenhal, dat is een middeleeuwse markthal.

Peter, mocht je dit lezen, we hebben in een slijterij in Krakau 2 flessen wodka gescoord. Volgens deze man zou het goede wodka zijn, vooral die ene moest je mengen met appelsap, hij ging nog net niet kwijlen bij de gedachte alleen al.

Op aanraden van ons boekje over Polen hebben we gegeten bij een restaurantje met een Georgische keuken, het was heerlijk!!!!

Morgen gaan we naar Oswiecum [Auschwitz] , het zal wel erg indrukwekkend worden

Andries

Het Wawel-kasteel op de Wawelheuvel?? Is dat vlakbij de Bibelebontseheuvel waar de Bibelebontse mensen wonen met hun Bibelebontse kinderen? Eten die niet Bibelebontse pap met een Bibelebontse lepel uit een Bibelebotse nap?????

peter

Ik ben zeer benieuwd naar die vodka, maar vermengen doen we niet!
veel plezier verder

zoon

Nou nou, wat weer een verhalen.. begin nou wel aardig te verlangen om op vakantie te gaan maar ik heb al iets op het oog. Nog een paar fijne dagen!!