weia-haar-weblog.reismee.nl

Boles??wiec

Zo, dat is er uit. Die twee vraagtekens horen bij twee letters die op onze kaart onder de zwarte inkt zijn verdwenen. De stift is niet in water oplosbaar, dus de ontbrekende letters zoeken we er later thuis wel bij. B enz. is een kleine stad in Zuid Polen, zo'n 13 km van het kasteel. De bewegwijzering is Belgisch of kan het misschien aan ons liggen die, lui geworden van de TomTom, die het dus nu even niet doet, net iets minder scherp zijn dan vroeger. Op de TomTom staat nog welNoord-Amerika, maar Polen staat nog op een schijfje thuis.Dus een ochtendje B enz. Het is een slaperig stadje met toch wel een karakteristiek centrum. Alweer gerestaureerd a la Bourtange.Tussen de middag even gezwommen in het overdekte zwembad in het kasteel en daana een kleine boswandeling gemaakt. Hoogtepunt voor Henk deze dag was een vervallen treinstation. Morgen richting Krakow, dat is 400 km verder, maar de benzine is hier 1,35 euro dus dat zijnbijna Amerikaanse prijzen.Tip van de dag: Banana Colada met veel ijs. Weia had vandaag varkenshaasje (porc-loin) met vijgen in mascarponesaus, gegrilde groenten en gebakken aardappelen. Culinair kan Polen best meekomen. Nu nog een spannende film op Plz 1 en dan vroeg slapen.(geschreven door H.)