weia-haar-weblog.reismee.nl

Yellowstone National Park 2e dag

Vandaag naar het noorden gereden , als eerste naar Mud Volcano, waar er weer veel stoom en zwavellucht uit kwam en daar vlakbij de eerste bizons zagen, eentje stak gewoon de weg over en iedereen moest stoppen.

Iets verder naar het noorden zagen we een coyote in het veld lopen, gelijk stil staan en foto's maken. Zelfs de parkranger kwam erbij om alles in goede banen te leiden zodat de mensen geen gevaar zouden lopen, het was prachtig. We hebben een hele tijd kunnen kijken hoe de coyote muizen ging vangen zonder dat hij zich iets van de mensen aantrok.

Daarna naar Mammoth Hot Springs helemaal in het noorden dichtbij de grens van Montana.

Mammoth Hot Springs: jarenlange kalkafzettingen van het warme bronwater hebben er sprookjesachtige terrassen van gemaakt met prachtige kleuren die weer zijn ontstaan door algen en bacteriën. In dit gebied ook vele 'elk' gezien, die zijn groter dan herten.

Op de terugweg naar Fishing Bridge in de buurt van 'Tower Fall' waar een prachtge waterval te zien was, moesten we op een gegeven moment afremmen daar ervele auto's voor ons langzaam reden, omdat een beer zich langs de kant van de weg bevond die eigenlijk te dicht bij de mensen kwam. Volgens de parkrangers een gevaarlijke situatie, dus moesten we doorrijden, maar we hebben de beer wel gezien, alleen niet op de foto kunnen zetten, helaas!!!!

En we hebben weer heel veel foto's gemaakt, alleen nog niet kunnen uploaden.

Sjoerdje en Haise

Hoi,

Onze computer was een paar weken defect, dus we lezen nu pas jullie mooie reis verhalen. En die zijn geweldig. De westkust was mooi, maar dit is toch wel heel anders. Wat mooie foto's en wat hebben jullie al veel gezien. We hopen dit ook nog eens te aanschouwen. Nog een hele mooie tijd daar. Groet van Haise en Sjoerdje