weia-haar-weblog.reismee.nl

Yellowstone National Park 1e dag

Afgelopen woensdag,donderdag en vrijdag in dit park geweest. Het was een geweldig park, in het begin nog een heleboel sneeuw gezien, sneeuw dat ondanks de 30 graden niet was verdwenen voor de zon maar gewoon bleef liggen. Vanaf het begin van het park direct doorgereden naar onze camping die we, gelukkig want het werd nogal druk, al hadden gereserveerd. Het was een mooie camping midden in het bos.De camper even neergezet, even wat koffie en eten naar binnen gewerkt en toen eerst een stuk het park in.

Het park lag er mooi bij, er waren weliswaar behoorlijk grote stukken afgebrand bos (grote stukken,kale bomen)te zien maar we hadden gehoord dat dit voorval goed was voor de verjonging van het bos.

Het eerste wat we bekeken hebben was de West Thumb Geyser, een mooi gebied met veel borrelende waterpoeltjes en een sterke zwavel lucht. Vooral de verschillende kleuren die in grote getalen aanwezig waren, waren erg mooi om te zien. Dit is helaas moeilijk voor te stellen zonder foto's maar zodra we weer foto's kunnen uploaden kan je je ogen uitkijken.

De tweede stop die voor deze dag op het programma stond was Old Faithful, een enorme spuitende geiser die om de zoveel tijd uitbarst in een enorme waterfontein. De naam zegt het al - de uitbarstingen konden heel nauwkeurig worden berekend waardoor we precies wisten wanneer het water omhoog zou komen. [door Bram geschreven]