weia-haar-weblog.reismee.nl

Cody Rodeo

Na drie dagen eindelijk weer internet, ik ( Bram ) werd al wat onwennig maar het is allemaal goed gekomen.

We hebben de laatste dag met internet doorgemaakt in Cody, volgens de inwoners zelf; 'De Rodeo stad van de wereld'. Weia wilde alleen niet mee dus ben ik samen met Henk ernaartoe gegaan.

De rodeo was geweldig om te zien met allemaal verschillende onderdelen. Het begon met het onderdeel waarbij men zolang mogelijk op een paard moest blijven zitten, waar het betreffende paard niet zo blij mee was, het gevolg laat zich wel raden.

Het tweede onderdeel was het kalveren vangen waarbij Cowboys en -girls aan mee deden.

Daarop volgde het onderdeel waarin 3 meisje (2 van 12 jaar, en 1 van 9 jaar) behoorlijk gevaarlijke trucs op een rennend paard lieten zien, zoals er op staan zonder je vast te houden, aan het zadel van het paard hangen, met het hoofd tussen de benen van het paard gaan zitten terwijl deze op volle snelheid door de arena sprint.

Nog een onderdeel was het 'Barrel Racing' , zo snel mogelijk met een paard om 3 tonnen rennen, natuurlijk zigzaggend, ook hier deden kinderen aan mee.

Het op een na laatste onderdeel was een voor alle kinderen in het stadion tot en met 12 jaar. Deze moesten allemaal op een rij gaan staan waarna er drie kalveren werden losgelaten die alle drie een strik om de staart hadden gebonden. Het doel; pak de strik en je krijgt een prijs. Best lachen, ongeveer 50 kinderen als een gek achter een stel kalveren aan zien rennen.

Het laatste onderdeel was Bull Riding, eerst voor kinderen

Surprised
tot en met 12 jaar op jongere stieren en daarna voor de volwassenen op monsters van beesten. De laatste was zelfs zo wild en gevaarlijk dat niet bereden kon worden.

De avond eindigde rond 10 uur en was wat mij betreft een groot succes.

Geschreven door: Bram