weia-haar-weblog.reismee.nl

van Deadwood naar Devils Tower

Wij zitten inmiddels niet meer in South Dakota maar in de staat Wyoming en wel op een camping bij Devils Tower.

Vanmorgen eerst weer getankt in Spearfish [ doen we telkens als de tank nog maar half leeg is] want je weet nooit wanneer de volgende tankstation is en daarna weer bij de Wal mart boodschappen gedaan, deze was weer groterdan de vorige winkels, je kan er wel verdwalen!!

De weg naar Devils Tower was weer grotendeels een prachtige route en het is weer 35 gr. celcius. Aangekomen bij de ingang van Devils Tower hoefden we alleen onze parkenpas maar te laten zien, die hadden we ook al gebruikt bij Bandlands National Park.

Overal vragen ze ons waar we vandaan komen en altijd wensen ze ons een goede vakantie toe, je kan zeggen wat je wil de Amerikanen zijn veel vriendelijker dan bv. de Fransen om maar wat te noemen!!!

Terug van Devils Tower, waar we om de Tower heen zijn gelopen [ 1,3 miles heuveltje op en heuveltje af] kwamen we langs een aantal velden waar honderden prairy dogs leven. Je kon overal hun hollen in het veld zien, maar wel een waarschuwing: ga niet te dicht bij komen want ze kunnen ten eerste gemeen bijten, hebben ziektes die op mensen overgedragen kunnen worden en in de hollen kunnen ook slangen en zwarte weduwen [spinnen] wonen.

Morgen gaan we naar Buffalo , dit is al een eind op weg naar Yellow Stone National park.

Marijke

Dag vakantiegangers ! Wat een prachtige reis maken jullie en mooie foto's zeg ! En jullie hebben het lekker warm. Hier is het maar koud hoor. Met de poezen gaat het goed, de eerste paar dagen waren ze een beetje van slag (ze aten niet alles op) maar inmiddels zijn ze helemaal aan ons gewend en eten ze prima ! We kijken regelmatig bij ze om het hoekje en Noortje ligt veel bij ons in de kruidentuin. Nog heel veel plezier en nog veel mooie avonturen beleven daar.
Groetjes van ons !!!

Aleida

Hallo luitjes,

Las net jullie verhaal over Devils tower, kan me best voorstellen dat jullie hiervan genieten.
Wat is Amerika toch mooi, met al die verschillende landschappen.
En dat lekkere warme weer!
Ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.

Groeten vanuit (een bewolkt) Stiens