weia-haar-weblog.reismee.nl

van KOA Mount Rushmore naar KOA Deadwood

Alweer een dag om, de vakantie gaat wel heel snel. Gisteren heel wisselvallig weer gehad, een paar dikke buien afgewisseld met zon, vanmorgen begon het met regen, maar het is inmiddels weer zonnig weer met 30gr. celcius.

Om 08.00 uur vertrokken naar Deadwood . De tocht erheen was prachtig, het leek wel Noord Italie of Oostenrijk , veel bomen en meertjes.

De KOA camping net buiten Deadwood bleek een terrassencamping in de bergen te zijn met een geweldig uitzicht.

Van hieruit zijn we met de gratis shuttlebus van de camping naar Deadwood gegaan, een prachtig plaatsje , het leek wel of we in een film terecht kwamen. Bram en ik hebben in het centrum tijden lang op een bankje gezeten en gekeken wat er zoal voorbij kwam. Prachtige motoren(niemand draagt hier een helm) en de bikers in de meest mooie outfit.Heel veel pickups zowel oud als nieuw. De mannen dragen hier een cowboyhoed en hebben tattoo's.

Daarna het Mount Moriah Cemetery bezocht waar de roemruchte 'Wild Bill'Hickok en 'Calamity Jane' Martha Canary hier begraven liggen.

Aan het eind van de dag op de camping even heerlijk in het zwembad en de hot tub.