weia-haar-weblog.reismee.nl

Mount Rushmore en Crazy Horse Memorial

Nadat Weia gister middaghaar verhaal heeft geschreven zijn we 's avonds om 7 uur met een shuttle bus (wat een echte schoolbus bleek te zijn) naar Mount Rushmore gereden. De koppen van Washington, Jefferson, Roosevelt en Lincoln lagen er mooi bij vooral omdat het 's avonds al wat donkerder werd.

We kregen van de buschauffeur te horen dat er rond 9 uur een vast programma zou beginnen en dat we daarna weer terug zouden gaan naar de camping. In de tussentijd hebben we nog een stukje gelopen op een trail waar we onderweg een wilde berggeit hebben gezien; toch even leuk.

Vele foto's verder begon de ceremonie na een fixe onweersbui. De ceremonie begon met een groot licht op de Amerikaanse vlag en 'The Pledge of Alligiance' een eed tegenover de vlag en de Republiek. Daarna kregen we een korte film te zien over de geschiedenis van Amerika en de betekenis van Mt. Rushmore. Aan het einde van de film werd iedereen gevraagd te gaan staan voor het volkslied en daarna het eren van de veteranen.

Hierna werden de vier hoofden verlicht en na enkele foto's werden we weer terug verwacht bij de bus.

Vandaag niet te vroeg vertrokken ,voor de verandering, en zijn we opweg gegaan naar het Crazy Horse Memorial. Een tegenhanger van Mt. Rushmore, speciaal voor de oorspronkelijke bewoners van de VS, de indianen. Dit hoofd was nog groter dan de van de presidenten en had een enorm toeristisch centrum erbij.

Voor de rest niet veel gedaan, even boodschappen in een typisch Amerikaans dorpje en toen weer terug naar de camping waar we nu gaan eten dus bij deze stop ik ook met schrijven.

Geschreven door: Bram

Hylke en Gé

Leuk dat jullie ons elke dag p de hoogte houden met verhalen en foto,s. Doen jullie alvast voorwerk voor ons,wie weet? Zo te zien is het wel een hele andere reis dan door het westen. En ook al een heerlijke koffie gehad bij Starbucks??? Zal wel iets duurder zijn dan jullie eerder deze week in de drugstore gehad hebben.Geniet ze.