weia-haar-weblog.reismee.nl

Cambridge en dan naar Zeeland [Brabant]

Cambridge en naar huis

Zondag 26 mei 2019 verlaten we Middlesbrough. Het wordt een reisdag met een tussenstop in Cambridge en van daar naar het laatste hotel, het King Charles hotel, even bezuiden Londen.

Cambridge is een prachtige stad met mooie oude panden. Dat het een studentenstad is, blijkt al uit de vele jongeren in de stad. De stad is even kleiner dan Groningen en heeft ook nog eens minder studenten, in totaal ongeveer 23.000. Er zijn 31 colleges. Je moet opgenomen worden in een van de colleges. Dan pas kan je aan de universiteit studeren. Zelfs als je in Cambridge woont, moet je wonen in een huis van een college. De meest bekende zijn Trinity college en King’s college. Studenten van het Trinity college waren bezig met het punteren in het water van de rivier Cam, waar Cambridge naar genoemd is. Tijdens het instappen raakte een oudere dame tussen wal en schip ,maar kon nog net op de kant worden gesleept.

Na een bezoek aan de binnenstad, kregen we nog een anderhalf uur durende bustocht door de stad met een gids. We gingen daarbij nog naar de enige Amerikaanse begraafplaats van de tweede wereldoorlog in het Verenigd koninkrijk, heel indrukwekkend.

Op 27 mei dan de laatste etappe. ’s ochtends om 7 uur in de bus en ’s middags om 6 uur in Zeeland, met een tussenstop van een uur in Antwerpen. Toen nog een goed verzorgd buffet en daarna naar huis. Alhoewel, naar huis?

Weia belde naar het hotel / bed and breakfast en enkele minuten later werden we opgehaald en naar onze auto gebracht. Toen we bij de parkeerplaats, tegenover het hotel, aan kwamen bleek de auto verdwenen. Onze chauffeur vertelde,, dat kort nadat we waren vertrokken, zij het bericht kregen dat het plein voor het hotel moest worden gebruikt voor een dorpsfeest en daarom was de auto versleept naar een parkeerplaats achter het hotel. Nadat we de koffers hadden ingeladen snel naar huis. In Feanwalden had het net geregend, het tweede buitje van onze vakantie.

Hylke en Gé

Alweer op de terugweg begrijp ik. Bedankt dat we een stukje met jullie mochten meereizen. t.z.t zien we graag het fotoboek, Weia.

Corrie

Jullie kunnen weer een mooie reis aan jullie archief toevoegen?. Leuke vermakelijke verhalen en prachtige foto’s. Ben benieuwd naar de rest!

Andries

Met tekst en beeld meegereisd. Bedankt.