weia-haar-weblog.reismee.nl

Inveraray, Loss en The Haunted House and the UFO

Vandaag hebben we Tyndrum verlaten. Na een laat ontbijt en een vertrek rond 9 uur in de ochtend gingen we eerst naar het plaatsje Inveraray en hebben daar een museum bezocht. Het was een bijzonder museum, namelijk de oude gevangenis.

Na een uitleg over de verschillende straffen die werden toegepast in Schotland in de 19 e eeuw, kwamen we terecht in een rechtszaal. Na, als toeschouwer, te hebben toegezien hoe de verdachte werd veroordeeld, werden we naar de gevangenis geleid. Die bestond uit een oude gevangenis een een latere nieuwbouw. De verschillende onderdelen van het gevangenisleven gezien. Te beginnen met het bad, het eten, en het verplichte werk en de straffen die in de gevangenis werden uitgedeeld bij een conflict. Alles passeerde de revue. Bijzonder was ‘hard labour’. Een straf die bestond uit nutteloos werk. Er was een tredmolen een een soort van wiel dat gedraaid moest worden. Op een teller werd bijgehouden hoeveel omwentelingen de gevangene had gedaan. de straf bestond uit minimum 14.400 per dag.

Mooi interactief museum en toch ook leerzaam. Na ‘a cup of tea’ en pannenkoeken hebben we in de middag een mooi oud plaatsje genaamd Loss bezocht. Een paar foto’s gemaakt. en wat bleek?

UFO?

Bij het bekijken van de foto’s zagen we dat er een ondefinieerbare vlek zat op foto 159. Deze foto was een seconde na foto 158 en een seconde voor foto 160 genomen. Wat de vlek is, is onbekend. Mogelijk een stofje. De foto laat de vlek zien. Een vergroting biedt ook geen duidelijkheid, spooky, unidentified? Zeker. Flying? onbekend! Ook vandaag nog geen foto's.

Vanuit het plaatsje Loss naar het Haunted House, oftewel onze verblijfplaats voor een nacht. Het bestond uit een oud pand, Het haunted house, en een nieuwe aanbouw. Na een wirwar van gangen, een lift en het openen van 11 tussendeuren kwamen we in een klein kamertje terecht. Iets groter dan de gevangeniscellen die we die ochtend hadden bezocht. Een rechte stoel, een bed en een tv met 3 zenders, geen internet was ons deel. Een kleine oppepper was het eten, we kregen Kidney Pie, potatoes en applesauce en een toetje. Niet echt slecht, ook niet goed. Slapen en gauw weer weg.

We hadden gisteren geen internet, vandaag wel alleen we kunnen nog steeds de foto's niet uploaden, en dat in deze tijd terwijl dat in Vietnam wel kon, helaas dit houden jullie logvan ons tegoed

Andries

Haha, UFO’s.
En dan straks zeker een niet up te loaden foto van het monster van Loch Ness.
Maar omdat jullie verhalen altijd op waarheid gebaseerd zijn begin ik toch te twijfelen.
Mysterieus blijft het.
Nog veel plezier.
Blijf vooral fotograferen ?

Hylke en Gé

jammer dat het met de foto's niet lukt. Misschien bokeh op je foto? Raar verhaal Henk??? Ben benieuwd naar de foto. Blijf vooral proberen. Groetjes van ons.

Arend

Kan er nog niet zo goed achter komen hoe jullie het land vinden. Krijg wel een indruk van de kamers en het eten. Hier alles goed, planten doen het prima.

Henk

Goedemiddag Arend, wat we van het land vinden is nog niet in een paar woorden de vatten, het is een mix van indrukken die we opdoen gedurende de tour. Maar om een paar punten te noemen: Britten hebben keurig verzorgde woningen en over het algemeen prachtige tuinen. Het is een heel georganiseerd land. Alles ligt er keurig bij. Vooral het gras is bijzonder goed verzorgd. Kort en goed onderhouden. Dat geldt voor het hele land. Wat vooral opvalt is dat boeren in hun landerijen bomen gewoon laten staan. Dat zorgt voor een prachtig gevarieerd landschap. The lake district is de tuin van Engeland, veel mooier dan dat we ooit hadden gedacht. We hebben natuurlijk prachtig weer en dat maakt alles mooi. De huizen zijn, hoe zal ik het zeggen, karaktervol, en authentiek. Wat aan de oudere woningen opvalt is dat de plumbing aan de buitenkant van het pand is aangebracht. Bijzonder. Je kan aan de buitenkant zien waar de wasbak in de slaapkamer is. Het landschap doet niet onder voor het Duits middelgebergte, maar is liefelijker en meer parkachtig. Alleen het eten, daar hebben die Engelsen geen verstand van. Het smaakvolle van de tuinen mist totaal bij de warme prak. aardappels en groenten, het mist alle verfijning. Potatoes in jacket klinkt mooi, maar het zijn ongeschilde gekookte aardappels die je met schil en al eet. De Britten zelf zijn Enigszinds gereserveerd, maar toch bijzonder aardig.

Henk

Nog even over de UFO, of is het het UFO? Voordat de foto's kunnen worden vrijgegeven zal eerst nog overleg plaatsvinden met het Ministerie van Buitenaardse Zaken. Er zal bekeken moeten worden of sprake is van een militair geheim, zoals een Stealth vliegtuig die even zijn camouflage kwijt was, waardoor het toestel door de camera kon worden waargenomen. Afwachten maar. Ik ben overigens wel zuinig op de opnamen. Kopieen liggen in een niet nader te noemen kluis bij een niet nader te noemen Railwaystation in een niet nader te noemen land die op korte termijn buiten een niet nader te noemen gemeenschap valt, al het aan een niet nader te noemen nieuwe prime minister ligt.

Arend

wat een prachtige weg door het dal!!