weia-haar-weblog.reismee.nl

Isles of Mull

Voor Schotse begrippen hadden we een prachtige zonnige dag met schitterende wolkenpartijen. We gingen met de ferry over naar het eiland Mull vanuit het plaatsje Oban, ongeveer drie kwartier varen, maar voordat we daar aankwamen ,kwamen we door een prachtig gebied, heel groen en allemaal heuvels. De overtocht met de ferry duurde ongeveer een uur.

In het plaatsje Tobermory, dit is de hoofdstad van het eiland Mull kun je mooi wandelen langs de kade en de vele authentiek huisjes geven een aparte sfeer. Naast de visserij is het toerisme een bron van inkomen, maar het is allemaal behoorlijk kleinschalig. Doet wat dat betreft een beetje denken aan Vlieland of Ameland. Mull is echter veel groter en de wegen zijn er smal. Op sommige plekken zijn er passeerstroken op een verder eenbaansweg. Via een soort geasfalteerd karrenpad bereik je het plaatsje vanuit de aanlegsteiger.

Rond twee uur vertrokken we uit Tobermory en gingen daarna naar Duart Castle dat eens de zetel was van de Clan Maclean. Het kasteel wordt nog steeds bewoond, maar er wordt een gedeelte opengesteld voor het publiek. Wij zijn niet naar binnen geweest, maar zijn in het bijbehorende "teahouse" gegaan waar we lekker met zijn allen hebben genoten van een heerlijke " cup of tea".

Daarna weer in de bus naar de boot en via Oban terug. Het was een lange dag en we besloten die met het diner om 20.00 uur. Voor en hoofdgerecht niet bijzonder, maar de Sticky Toffee Pudding was bijzonder lekker. Mierzoet en dodelijk ongezond, met karamel en room, maar o zo lekker.

We hopen dat we in het volgende hotel foto's kunnen gaan uploaden.

Andries

Beste H&W,
Ik lees jullie verhalen met plezier, maar het is lastig concentreren als Monigue van der Ven zo rechts in het beeld blijft bewegen. Jullie verhaal krijgt dan niet de volledige aandacht terwijl het zo mooi geschreven is. Om Monique nu af te plakken gaat mij ook weer wat te ver, ik zal het er dus mee moeten doen.
Veel plezier en geniet van het prachtige landschap.
Hou ons op de hoogte.