weia-haar-weblog.reismee.nl

Van Birmingham naar Tyndrum

Vanochtend een licht ontbijt genoten, na een nacht in een queensize bed, voor ons beiden eigenlijk net te klein. Het voelde als het slapen in een bovenbed in de nachttrein van Hanoi naar Hue, smal en warm.

Om half negen weer in de bus en eigenlijk de hele dag door gereden, op een paar stops na. De grootste was in Gretna Green. Dat is een dorp, vlak over de Schotste grens.

In het dorp worden nog elk jaar zo'n 50.000 huwelijken bekrachtigd. Door een verandering in de wetgeving in Engeland vluchten jonge paren de grens over om in Schotland, waar een andere regeling was, in het huwelijk te treden. En dat is tot heden zo.

Het was wel toeristisch, met doedelzakspeler en al.

We dronken daar a cup a tea en aten scones. Daarna doorgereden voorbij Glasgow en via de boorden van het Loch Lomond, het grootste meer in GB. Prachtige omgeving, jammer dat het weer wat tegen zat, bewolkt met nu en dan regen.

Omstreeks 1800 uur aangekomen bij het hotel en een uur later startte het diner. als voorgerecht was er onder meer haggis, een mengsel van gemalen schapelongen, vet en kruiden, gestopt in een schademaag, die vervolgens wordt gekookt en daarna in stukken gesneden en gebakken. De liefhebbers mochten als voorgerecht een klein stukje. Ik vond het lekker, smaakte een beetje naar orgaanvlees met een beetje te veel nootmuskaat. Na de haggis kreeg ik haddock, naamgever van de beroemde kapitein in Kuifje . Weia nam boeuf Chasseur, wat inhield dat ze kleine stukjes rundvlees in een saus van uien en champignons kreeg. Nu gaan we in de rust, morgen verder met foto's. vanwege het trage internet.

Andries

Mijn advies betreffende het slapen: opschalen naar kingsize bedden. Geen genoegen meer met kleiner.
Mijn advies betreffende het eten:
Ze hebben daar toch wel een MC Donalds.
Verder veel fun en keep us op de hoogte???