weia-haar-weblog.reismee.nl

Akaba

Donderdag 10 mei 2018

De Jordaanse versie van: Als een vis in het water, zou kunnen zijn: als een vlieg in een bedoeinentent. Je denkt laat de DEET maar thuis, want in de woestijn zijn geen insecten. Dat klopt misschien, dus zoeken ze plekken op die wel wat te eten opleveren, een tent bijvoorbeeld. Het was vannacht bij lange na niet zo koud als we hadden gedacht. Daarbij kwam dat in de tent dikke wollen dekens lagen, dus niet koud gehad. Het beste deel van het ontbijt was de nescafe. Na wat gegeten te hebben gingen we op weg naar Aqaba, de enige havenstad van Jordanie.

Vanuit Wadi Rum was het een goed uur rijden en om ongeveer half elf in de ochtend waren we al weer in het hotel. Dit maal een Golden Tulip hotel. Van buiten zag het er niet bijzonder uit, maar de kamer was schoon en opgeruimd. Kortgeleden opnieuw in de verf gezet. We hebben de woestijnstof met een flinke straal uit de regendouche af kunnen spoelen. Daarna even in de rust en toen een lunch gescoord. Na de lunch hebben we nog even wat boodschappen gedaan en toen is Weia wat gaan rusten, ze had last. Ik ben nog even naar boulevard van Aqaba gegaan.

Het was inmiddels behoorlijk warm geworden. De temperatuur was ruim boven de 30 graden. Maar het was vooral de luchtvochtigheid zorgde voor natte ruggen. Zweten als een otter. Natuurlijk heb ik de lange broek niet uitgedaan, want hier loopt de plaatselijke bevolking ook allemaal in lange broek. Zelfs de dames gaan geheel gekleed te water, bijzonder. Een foto van de laatste badmode gaat hierbij.

Ook nu even nog geen foto's, misschien in het volgend hotel

Ineke Kruize

Geniet weer van jullie verhalen en foto's?

Weia Udding

Ja Ineke, we beleven weer van alles, maar wel leuk!

Andries

Vanuit ons lekkere bed, nu volop in de zon, met de geur van koffie en vers gebakken broodjes in een B&B in Oirschot lees ik jullie verhaal. Henk dit is de place to be om te duiken. Voorheen dook je ook dus ligt hier de kans om de Dode Zee in te duiken.
Ook de baklava schijnt in Jordanië heerlijk te zijn. Zoet meer lekker.
Weia, wij hopen dat er voor jou betere nachten en pijnloze dagen mogen volgen.
Geniet zoveel als kan.
Wij hebben ons ontbijt op bed achter de kiezen en duiken het Brabantse in.

Weia Udding

Andries en Co jullie ook heel veel plezier in Brabant!

Hylke en Gé

Wij genieten van jullie verhalen/foto's. Zal weer een mooi fotoboek van gemaakt worden door Weia. Nog een paar dagen op reis?

Weia

Morgen is alweer onze laatste dag, dus het gaat alweer snel, we hebben nog een vrije dag in de hoofdstad Amman, helaas kunnen jullie de foto's nog niet zien maar dat proberen we thuis wel, gr van ons