weia-haar-weblog.reismee.nl

Petra

Dinsdag 8 mei 2018

De hotelkamer is kleiner dan die in Amman, maar veel knusser. We zitten in een sfeervol hotel, niet te groot, niet te klein, precies goed, schoon en met een perfecte airco. Vandaag staat Petra op het programma. Eerst even een ontbijt en om 9 uur vertrokken we per auto om een kwartier later aan te komen bij de ingang van Petra. Van Petra kenden we natuurlijk het mooie plaatje dat in elke folder staat, maar wat het is, dat bleek pas toen we er waren.

Van de chauffeur kregen we een kaartje mee van de te volgen route naar de opgraving. Eerst moet je door een vier kilometer lange kloof om vervolgens uit te komen bij de treasure, dat is dus die plaat uit de folder. Van daaruit kun je nog kilometers in het gebied rondlopen. Er zijn verscheidene trails, de ene nog zwaarder dan de ander. Alleen de main trail van in totaal 8 kilometer kwam in aanmerking, maar het gaat over rotsen, door mul zand en het terrein daalt en stijgt ook nog wat.

Niet ideaal voor het lopen met een kruk. We besloten om het eerste gedeelte af te leggen met een carriage, dus een koets met een paard. De koets bracht ons tot de treasure en vanwaaruit zijn we verder getrokken. Het weer was prachtig, niet te warm, en een beetje wind. Wel af en toe een stofstorm, maar dat mocht de pret niet drukken. Op de route zijn voldoende rustplaatsen waar je even wat kan drinken en ook zijn er op regelmatige afstand toiletten. Het is zeer goed georganiseerd. Even hebben we getwijfeld, maar we hebben toch geen gebruik gemaakt van een dromedaris, dat kon, maar leek ons niet verstandig. Wel zagen we een mooi plaatje van een bijzondere manier van adverteren. Dat begint met: Men neme een dromedaris en een viltstift.

Ook hebben we geen gebruik gemaakt van een ezel, ook dat kon, maar langzaam lopend hebben we de gemakkelijke trail helemaal uitgelopen. Het eindpunt was een restaurant. Daar kon je echter alleen maar lunchen door gebruik te maken van het buffet, dat leek mij, zuinige Henk, wat overdreven, we hadden immers nog wat koekjes en ook een mars kon de honger wat stillen. We hadden ook een carriage terug geboekt, maar voor 4 uur in de middag. We kwamen al veel eerder terug bij de treasure.. Dus moesten we wat wachten. Om half vier zag ik onze carriage en vroeg of we eerder terug konden, dit was geen probleem en om vier uur waren we terug bij de entree. Half vijf in het hotel, foto’s op de computer gezet, verhaaltje getikt en straks gaan we uitgebreid het hotelbuffet proberen.

Corrie

Mooi om weer met jullie mee te kunnen reizen. Vandaag zag er wel heel indrukwekkend uit! Veel plezier verder,

Weia

Dat was het zeker en we hadden prachtig weer, 23 gr

Kleine Ina

Mooie foto's hoor... Fijn dat je Petra toch nog kon bekijken Weia! Rustig aan en samen lekker genieten van deze mooie reis en het lekkere eten! Wie weet komen jullie nog een KFC tegen en kunnen jullie alsnog het Hotwingmenu bestellen......