weia-haar-weblog.reismee.nl

Op naar Jordanie

Zaterdag 5 mei 2018

Heerlijk geslapen in het bed van de Toekan. Ik dan, Weia hoorde gesnurk en had toch behoorlijk pijn. We konden uitslapen want de vlucht begon om 18.30 uur van Schiphol. Rond 12 uur uitgecheckt en naar Schiphol met de bus. Daar aangekomen nog een lange wachttijd voor de vlucht naar Frankfurt en Amman. Weia had vrijdagavond de incheck al gedaan en we hadden de instapkaarten op Weia haar telefoon staan, per e-mail ontvangen. Maar niet uitgeprint. We hoefden eigenlijk alleen meer naar de bagage drop off. Dat bleek aan de andere kant van Schiphol te zijn. Lopen ging traag, maar goed. Bij de balie van Lufthansa aangekomen ging de drop off as een speer, voor we het wisten waren we de koffers kwijt. En de medewerkster had nog even vier instapkaarten voor ons uitgeprint. Dat kwam later goed uit bij het boarden. Het vliegtuig naar Frankfurt vertrok precies op tijd, Dat was anders met een vliegtuig van TUI naar Korfu. Deze kist was gepland voor een vertrek om 1505 uur maar vertrok uiteindelijk anderhalf uur later. Die passagiers hadden de hele tijd in het vliegtuig gezeten. Men wachtte op twee passagiers en toen die niet kwamen moest de bagage van hen weer uit het vliegtuig. Een heel gedoe. Eerste etappe Frankfurt. Daar moesten we overstappen naar het vliegtuig dat ons naar Amman zou brengen. Frankfurt is 40 minuten vliegen vanaf Amsterdam. Dus keurig op tijd in Frankfurt en daar hadden we een nieuwtje. We werden ergens midden op het vliegveld er uit gezet en met de bus naar terminal one gebracht. Nu is Frankfurt een groot vliegveld en we moesten van naar Gate B47. Weer een heel end lopen, net als op Schiphol. Weia hield zich kranig en ruim op tijd kwamen we bij de juiste gate aan. Vliegtuig vertrok een kwartier te laat. De piloot was omgeboekt. Die kwam laat bij het vliegtuig. De vlucht naar Amman was goed, maar wel heel warm. Ik heb nog wat geslapen en ook Weia heeft nog wat gedommeld. We kwamen om 03.00 uur plaatselijke tijd aan in Amman. Daar werden we opgevangen door de touroperator en naar het hotel gereden. Om vier uur in de morgen kwamen we daar aan. Om half vijf slapen tot 9.00 uur.