weia-haar-weblog.reismee.nl

7e dag

Rust:

Zondag in Porta Delgada. Het lijkt wel of het hele stadje in rust is, maar op de terrasjes is nog wel enige drukte. De plaatselijke bevolking eet graag buitenshuis op zondag, dus de terrasjes zijn goed bezocht. Weia is echt in de rust en dat gaf mij de gelegenheid om wat door het stadje te zwerven. Daarbij heb ik een paar foto's gemaakt die ik wel typerend vond voor Porta Delgada.

Dit is het symbool van de Azoren, een potvis, niet altijd 'live' te zien.

Dan deze boom, we zagen alleen de bloeiwijze, bijzonder zo zonder bladeren. Wie de boom kent mag het zeggen. In St Miguel is de fauna wel heel divers. In de 18e eeuw werd het mode om planten uit de hele wereld te verzamelen. Door het milde klimaat op de Azoren bleef veel in leven en kunnen we nu genieten van bomen en planten uit diverse uithoeken van de wereld.

De mensen op het eiland zijn streng religieus. 98 procent van de bevolking is katholiek. Dit soort tegelplateau's sieren menig huis.

Deze kerk staat op een van de hoogste punten van de stad. Niet groot, wel oud.

Een fraai voorbeeld van graffiti, of is het graffity of graffitie? en hoe zeg je dat in het Portugees?

GRAFITE!

Reacties

Reacties

Andries

Henk toen ik je verhaal las moest ik gelijk denken aan het nummer van Dion 'The wanderer' (1961). Wat een zwerftocht op een rustige zondagmorgen al niet oplevert. In ieder geval mooie foto's. De graffiti is mooi maar angstaanjagend. Een moderne Dante? Helaas kan ik niet meedoen aan de prijsvraag betreffende de naam van de boom. Gebrek aan kennis. Nog veel plezier daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!